Star Trek Fleet Captains Review

Star Trek Fleet Captains

Komponente: Plasticni modeli su odlicni i vrlo detaljni, i bez dodatnog bojenja izgledaju zivopisno. Ponegde se vide tragovi kalupa, ali svi mi koji skupljamo minijature smo navikli na to емотикон smile. Federacija je mnogo raznovrsnija, kao i u seriji. Kvalitet samih minijatura opravdava visoku cenu igre. Karte, mapa i ostali papirni delovi su zadovoljavajuceg kvaliteta. Iako su vrlo tanke karte, njihova izrada je zadovoljavajuca i ne ostavlja utisak nedovrsenosti ili stednje na njima. Sa druge strane, velika zamerka je cinjenica da se uopste nisu potvrdili oko fotki za karte, pa tako na kirkovom deku se vidi komandni most kapetana Pikarda, kao da nisu imali fotografiju Kirkovog mosta, iako su imali licencu.(ovo je samo jedan od primera). Rulebook je takodje uzasan, iako je dobro napisan lose izgleda i nema index/reference tako da trazenje neceg oduzima vreme (sreca pa postooji fanmade na boardgamegeeku)/

Tokeni-jednoglasno najslabija komponenta u igri. Pre svega, svi su crni, a ako je sa jedne strane stit na drugoj moze bili bilo sta, sto dovodi do rovarenja i gubljenja vremena trazeci tokene npr away teama. Kockice su premale i odma su zamenjene kockicama iz arkham horrora. Svi sa dioptrijom preko 3 treba da ih izbegavaju.
Dial-i na brodovima, dok se ne razrade su nocna mora za okretanje, bukvalno nas obojicu bole prsti-dugi nokti su vrlo prakticni za igranje ove igre, bas zbog brojcanika.

Pravila. Prva partija je bila u 4 igraca sa 3 igraca koji nisu znali pravila. Iako su pravila vrlo tecna potrebno je dosta objasnjavanja dok se ne savladaju. Postoje brojni izuzetci i faq je vrlo detaljan i ima 13 strana, sto je ekvivalent nekih drugih rule book-ova.
Za set-up je potrebno manje prostora od vecine igara tog kalibra (galaktika, TI3 isl) , sto nas je realno iznenadilo.
Osnovni cilj igre je doci do (standardno) 10 VIctory poena koje ostvarujete prvenstveno ispunjavanjem misija.
Tu dolazi do prvog problema vezanog za uigravanje.
Uigravanje zahteva jednu do dve partije, ali postati strucnjak zahteva poznavanje svih spilova rase koju igrate. Na pocetku partije birate 4 spila po 10 karata od 10 spilova ponudjenih (100 karata ukupno). Morate poznavati spilove kako bi znali koje da izabere da bi napravili dek za tu partiju u skladu sa brodovima i zadacima koje ste izvukli imate. Nepoznavanje dekova boli…vrlo.
Drugi problem vezan za uigravanje je cinjenica da su brodovi ipak minijature i (klingonci prvenstveno) lice jedni na druge (nije da samo lice-ima ih po 3 ista) tako da smo imali situacije mesanja brodova (dzaba vam sto pise sitnim, sitnim slovima). Takodje-sami brodici nemaju na kartama svoje slike pa nekad treba vremena da se nadju.
Veliki plus igre je mogucnost da pobedite na 3 razlicita nacina (misije su podeljene na borbu, kontrolu mape i istrazivanje mape) cak iako ste klingonac mozete pobediti istrazivanjem isl a dogodilo se da federacija pobedi u borbi do poslednjeg-svakako da ce klingonac to da demantuje.
Draz borbe ima tendenciju da vas u trenu odvuce od osvajanja poena. Odjednom otkrijete da vas istrazivacki brod maltene sam od sebe jurisa ka neprijateljskoj krstarici. Strateski zaista postoji poprilicno opcija i razlicitih akcija.

Normalnu partiju smo prvi put zavrsili za oko sat i po. Sledeca je trajala oko sat. Pa opet sat-sto nam je izgledalo kao poprilicno brzo, pa smo u sledecoj partiju isli na borbu do poslednjeg (dok se ne potamanimo nacisto-oko 40 victory poena) koja je trajala oko 3 sata i na kraju nje smo se osecali kao da smo imali tesnu partiju warhammera.
Obojica se slazemo da je igra vrlo lepo balansirana-za skoro svaku manu koju smo nasli igra je ponudila neku alternativu.

Ovako uradjena igra sto se mene tice ima samo jednu velku manu-nema opciju za 3 igraca…zato jedva cekamo expaziju.
To je to sto se nas dvojice tice za sad, pokasno je pa i ako smo na nesto zaboravili ne uzmite nam za zlo.
Toza vam porucuje : Quapla’
A Zombi: Live long and prosper.
Fleet Captains Map
Klingon ships

Leave a comment